If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Дам така е петите за един модел алфа са около 120лв.
Купих си и пети, защото ми беше ясно, че без тях не става, но пърово исках да видя дали центровката е както трябва, за да съм сигурен, че не трака от това.
Но вариаторът ми си е прецакан. Колата работи супер, но за дизел, а не е
Като отидох да питам за ремонтен комплект в магазина и магазинера ми го вади и вика ето ти го подарък ама няма да ти свърши работа, то това си беше нещо което знаех!
И сега съм си поръчал нов - 300 лв.
Преди монтирането, новия се пълни с масълце през двете му дупчици. После се монтира. Ако сте го монтирали сух точно така трака на метално. Покарайте я тая кола 5, 6 километра на газ - 4000 - 5000 оборота. Соленоида също се маха и се почиства ако е пълен с боклуци от маслото (ако е имало).
От къде се чува това металното тракане? Много прилича и на повдигачи. Но повдигача ако е един трака в ритъм на половината на оброотите на мотора, а това трака като вариатор. Или са повече от един повдигачите които тракат.
Незнам как я ремонтирате тая кола и така никой не може да ти каже точно какво е? От къде се чува това тракане? Вземете един стетоскоп и слушайте в коя част на мотора трака най-много щом неможете да разпонаете вариатор от повдигачи.
карах я 30 км вдигах няколко пъти 4-5000 оборота даже и повече, но не се оправя, само леко затихва като мине 3000 оборота.
Пък и не смея да я юркам нали е с нови бутала.
Иначе чука от към разпределителният вал на смукателните колектори.
Форсирах я на място и подавах на соленоида напрежение, преди това го разглобих почистих го, тествах го дали работи.
Като му подам напрежение без да давам газ на колата оборотите намаляват с 200-300.
Преди това наляхме масло на вариаторът от всчки дупки дето можеше със спринцовка.
Иначе майсторът ми е добър, но просто не се е занимавал с италянски коли с вариатор.
Питах и един специалист тука с италянски коли се занимава: Питам го може ли да трака от нещо друго, а той казва сменяш вариатора и трябва да се оправи.
Пък и никъде не намерих да пише за друга причина да трака бензинов мотор кат дизел.
Иначе главата не я бяхме разглабяли до преди да сменим вариатора. Шах и мат съм !
Не знам повдигачи ли да сменяме???
---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 18:59 ----------
И oem мерси, че се занимаваш с мен!!!
А и майсторът ми се съмнява в повдигачите, но се чудеше дали е възможно, да няма достатъчно налягане на масло при вариаторът и затова да трака???
Пък и се чуди как да го измери горе при вариатора и колко трябва, понеже сме сменили само биелните лагери???
И казва, че от всеки износен лагер намаля налягането на маслото.
Що не и измерите налягането на маслото на тази кола?...
П.П. А сега видях редакцията на поста ти.
Налягането на маслото може да измерите на корпуса на масления филтър дето има две тапи. С шестограм се отвиват.
Става и от датчика на маслото, но там налягането е най-голямо, а не знам дали до като не се качи до вариатора колко пада. Не знам как там да го измерим. И дали е възможно да направим планка на мястото на соленоида и да мерим от там??? Но длугият въпрос е колко трябва да е налягането там???
хидравличните повдигачите не сме ги пипали. Няколко майстора ми казаха, че трябвало да се оправят, пък и в началото чукаше много сега понамаля, но си е ритмично и не спира и не намалява вече, след като сменихме вариатора.
А възможно ли е от там да е проблема??? Понеже карах с едно лики моли 10W40 с добавки а след това и с 15W40, пък и не знам какви добавки е буал и италянеца преди мен все пак счупена я взех тая кола, карал съм я 5000 км само с 20 кила масло.
Баце тая кола яко чука клапаните.Тя като ярмомелка работи бе.Как никой не те е пратил да ти прегледат клапаните досега.И моята беше така като я купих.Карана е с гадно мосло или по-скоро без да се сменя маслото дълго време-италиянака му работа.
Колеги. Налягането на флуид в една система е еднакво на всякъде! Не може на датчика да е едно, на вариатора друго, на помпата 3-то. Налягането в цялата система е едно и също.
Майстора ти не е майстор колега. Кво значи съмнява се? Един майстор трябва да има стетоскоп задължително. Както и манометри за налягане на масло. Това са едни от най-важните инструменти в един автосервиз.
Как да ти кажа сега какво чука? Прилича на повдигачи. Щом сте напълнили вариатора с масло и сте карали колата отписвай вариатора. В такъв случай повдигачи или криви клапани ако сте ги ударили.
Колата си работеше нормално на шум, дори със счупените бутала, разтрака се докато стоя разглобена десетина дена, но главата и клапаните не сме ги бутали освен, че ги измихме с бензин.
Тогава си помислих, че се е прецакал вариаторът, защото беще ми изгоряло маслото няколко пъти и съм я карал малко на сухо без да се усетя.
---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:56 ----------
oem мерси пак!
значи преди да купим пети зацепихме ангренажа по белези след като купих пети и сръвнихме ,беше зацепено както трябва, значи не би трябвало да са клапани.
Значи трябва да са повдигачи!
Но възможно ли е да не сработва нещо вариатора софтуерно от компютъра?
Колата си работеше нормално на шум, дори със счупените бутала, разтрака се докато стоя разглобена десетина дена, но главата и клапаните не сме ги бутали освен, че ги измихме с бензин.
Тогава си помислих, че се е прецакал вариаторът, защото беще ми изгоряло маслото няколко пъти и съм я карал малко на сухо без да се усетя.
Сваляйте сега повдигачите и ги миите и тях с бензин. Разглабяте и миете. Или източи половин литър масло от мотора. Налей добвака за промиване която е половин литър и тя. Пали и да работи 5 мин на празен ход. Докато работи с добавката ще утихне от всякъде После точи маслото и си налей хубаво масло. Не 15W40, а си налей каквото трябва. Селения 20к за Алфа или Рейсинг пълната синтетика.
Ясно, ще пробвам с повдигачите, ще ги мия с бензин и ще пиша какво става.
Сега съм със селения голд.
Преди ползвах 15W40 защото гореше масло и според по-старите майстори това създавало налягане ако липсва такова при износен двигател. По-младите майстори казват, че това не върши работа, е май са прави, ама и лики молито ме съмнява много, май беше менте и с някаква добавка.
След като ги свалите и измиете повдигачите, задължително ги сложи в маслото което ще доливаш в колата. Майстора пред теб ли зацепи ремъка или вече беше зацепен? Мисълтъ ми е да ли не са ударени клапани. С оригинални бутали ремонтирахте?
Comment